Auto moto

Prosječna starost monovolumena koji se trenutno prodaju je 8 godina

TRŽIŠTE AUTOMOBILA

Sudeći prema broju predanih oglasa novih i rabljenih osobnih automobila, hrvatsko tržište automobila se oporavlja. Naime, Njuškalo, koji je sa više od 28 tisuća aktivnih oglasa najveća ali i najažurnija baza oglasa osobnih automobila u Hrvatskoj, samo u listopadu ove godine je zabilježio gotovo 17 i pol tisuća predanih oglasa automobila. U prilog oporavku ide i činjenica da je posjećenost kategorije Auto moto u listopadu bila za preko 6 posto viša u odnosu na raniji mjesec.

Trenutno se na Njuškalu nudi 70 različitih marki te 807 različitih modela osobnih automobila. Najviše se nude Volkswagenovi modeli automobila, kojih je 16 posto od ukupne ponude, dok je druga marka na ljestvici najzastupljenijih osobnih automobila na Njuškalu BMW sa udjelom od gotovo 9 posto ukupnog broja rabljenih automobila za prodaju.

U top 5 najzastupljenijih marki oglašenih automobila nalaze se još i Mercedes-Benz, Opel te Renault modeli. Renault je, dakle, jedini „Francuz“ među „Nijemcima“.

Kada pogledamo oglašene automobile prema obliku njihove karoserije, primjećujemo kako u posljednjih nekoliko godina raste udio oglašenih monovolumena, što nam jasno daje do znanja da su oni sve popularniji. Prvi monovolumeni nastali su početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća, a među njima svi pamtimo Chrysler Voyager te Renault Espace.

Upravo je Espaceova priča veoma zanimljiva. Radi se o automobilu pod imenom Projekt P18 kojeg je njegov tvorac, francuska tvrtka Matra, prvotno ponudila Peugeotu koji ih je odbio. Naknadno, isti automobil su ponudili Renaultu koji je pristao i u međuvremenu prodao gotovo 1,5 milijuna primjeraka. Upravo Renault je najzastupljenija marka monovolumena na Njuškalu. Svaki peti oglašeni monovolumen je Renaultov, a među tri najzastupljenije marke monovolumena nalaze se još i Ford te Volkswagen.

Prednost monvolumena je u njegovoj prostranosti i mogućnosti udovoljavanja gotovo svih potreba obitelji u smislu prostora za sjedenje, ali i prtljažnog prostora.

Na Njuškalu je udio monovolumena više od 8 posto svih oglašenih automobila. Najzastupljeniji je Renault Scenic sa gotovo 12 posto udjela svih monovolumena. Drugi na ljestvici je Fordov model C-Max, a treći VW Touran. U Top 10 modela monovolumena nalazi se i Volkswagenov kompaktni monovolumen Golf Plus, ali i Peugeotov 5008.

Prosječna starost monovolumena koji se trenutno prodaju je 8 godina, dok je udio monovolumena s dizelskim motorima gotovo 90 posto.

Promatrali smo prosječne cijene tri najzastupljenija modela monovolumena, Scenica, C-Maxa i Tourana ovisno o godini proizvodnje. Upravo je u ovoj konkurenciji prosječna cijena VW Tourana najviša. Naime, prosječna cijena VW Tourana proizvedenog 2010. godine iznosi 67.427 kuna, dok je istovremeno prosječna cijena takvog Forda C-Maxa 63.455 kuna, a Renault Scenica 53.842 kune.

Prosječna tražena cijena 4 godine mlađeg Volkswagen Tourana iznosi 107.202 kune, što je gotovo 60 posto viša cijena u odnosu na gore navedenog starijeg „brata“. Istovremeno, cijena Forda C-Max proizvedenog 2014. iznosi 79.719 kuna, dok Renault Scenic iste godine proizvodnje prosječno vrijedi 84.765 kuna.

Najbrže prodani monovolumen u listopadu prodan je u roku jednog dana, a radi se o Volkswagen Touranu iz 2005. godine. No, kada gledamo sve oglase osobnih automobila koji su predani u listopadu, najbrže prodani automobil bio je unutar 6 minuta, a radi se o Opel Astri.

Njušim li ja to tvoj komentar?