Auto moto

Rastu ponuda i potražnja za rabljenim automobilima, a korisnicima su najzanimljiviji električni i hibridi

PONUDA I POTRAŽNJA AUTOMOBILA

Na Njuškalu, najvećem hrvatskom online oglasniku, trenutačno je više od 28.000 automobila za prodaju. Oglašeno je 68 marki te 788 različitih modela automobila, čija prosječna kilometraža iznosi 135.000 km, a cijena 20.000 €.

Ponuda i potražnja očekivano rastu nakon ljetnih mjeseci i godišnjih odmora, prateći trendove prethodnih godina, a prekinuto je i 13-mjesečno razdoblje pada potražnje za automobilima u cijeloj EU.

Najzastupljeniji su automobili od 6 do 10 godina starosti njemačkih marki Volkswagen, BMW, Audi i Mercedes-Benz. Oni s dizelskim motorom čine čak 74% ponude te su ujedno i najtraženiji, ali analiza pokazuje da su prosječno najpregledavaniji oglasi iz kategorija električnih, hibrida i plug-in hibrida.

U ponudi je najviše automobila s mehaničkim mjenjačem, više od 60%, čija je prosječna cijena 30.475 €. Golf „sedmica“ te BMW serija 3 i 5 drže prva tri mjesta ponude i potražnje, a zanimljivo je da kod Golfa cijena raste za 43% kada je u pitanju automatski mjenjač te za 56% kod BMW „petice“. BMW serije 3 u ponudi je samo s automatskim i sekvencijalno automatskim mjenjačem, a analizirali smo navedene modele iz godina gdje ima najviše proizvedenih automobila. To su Golf 7 iz 2017., BMW serija 5 iz 2017. te BMW serija 3 iz 2019. godine.

Velika je potražnja i za modelima Audi A3 i A4 te Mercedes C-klase i E-klase, a Nijemcima je, što se tiče i ponude i potražnje, za petama francuski Renault, s uobičajeno popularnim Cliom. Nakon njega su otprilike izjednačeni Opel, Peugeot, Škoda, Ford i Citroën.

U ovoj godini tri su automobila prodana u rekordnom roku od samo četiri minute, a riječ je o Audiju A6 iz 2015. s cijenom od 24.000 , BMW-u M3 iz 2008. koji je prodan za 38.900 te Fiatu Punto iz 1994., a čija cijena je bila 532 €.