Novosti

Njuškalo među svjetskim liderima online marketplacea

GLAVNA NJUŠKA U MIAMIJU

Tržište online oglasnika prolazi kroz značajnu transformaciju na putu do online marketplaceova. Upravo je toj transformaciji bio posvećen ovogodišnji Global Online Marketplace Summit (GOMS) u Miamiju. Na toj najvažnijoj svjetskoj konferenciji s više od 250 sudionika, među kojima su bili globalni lideri poput Facebooka, eBaya, Schibsted Media Grupe, OLX grupe i Mercadolibre, Njuškalo je pokazao da na svojoj platformi već primjenjuje vodeće trendove, a kao jedan od rijetkih marketplaceova sudjelovao je i kao predavač.

Naši stručnjaci predstavili su tako implementaciju antibot rješenja tvrtke ShieldSquare, a ujedno su s kolegama iz Styria Media Services pokazali funkcionalnost fotoprepoznavanja u mobilnoj aplikaciji Njuškala.

  • Poslovanje u okviru klasičnog oglasnika dovodi do stagnacije dugoročnih prihoda i kvalitete usluge, tako da je transformacija poslovnih modela nužnost. To znači, primjerice, pružanje dodatnih, vezanih usluga, poput osiguranja, uključivanje u transakcijski proces između kupca i prodavatelja, omogućavanje usluga financiranja, kvalitetnije korištenje prikupljenih podataka i spremnost prihvaćanja da novi izvori prihoda dugoročno mogu biti značajniji od dosadašnjeg klasičnog modela oglašavanja. Sve to većini predstavlja korjenitu promjenu dosadašnje strategije, a to implicira ulaganje u sve segmente poslovanja – pojasnio je ključne poruke s GOMS-a Igor Sobota, direktor Odjela za razvoj proizvoda u Njuškalu.

Trendovi spomenuti na konferenciji koji će u manjoj ili većoj mjeri transformirati postojeće poslovanje online marketplaceova su AI (artificial intelligence) i ML (machine learning), chatbot, prediktivne analize, escrow/financiranje, blockchain, glasovno pretraživanje, proširena stvarnost (AI) i virtualna stvarnost (VR), mobilna dostupnost i konsolidacija tvrtki i brendova, a mi s ponosom možemo reći da većinu već primjenjujemo ili razvijamo.

AI i ML trendovi značajno će utjecati na industriju marketplaceova jer je bazirana na velikim količinama podataka. Spomenute su tako razne primjene AI-a, od ispravne kategorizacije oglasa temeljem prepoznavanja sadržaja fotografije (Njuškalo), poboljšavanje kvalitete predane fotografije (Meero), kontrola sadržaja oglasa (Yandex) ili automatsko pokretanje Google/Facebook/Instagram kampanja (Guloggratis). Sobota ipak smatra da su AI/ML u pred-pubertetskom razdoblju primjene u marketplaceovima, ali su prepoznati kao smjer u koji treba ulagati. Slično je i za chatbot tehnologiju koja je značajna za razvoj usluga koje komuniciraju s klijentima, no konferencijska statistika je pokazala da vrlo malo marketplaceova ima integriran chatbot u svoj portal, tako da je Njuškalo bio jedan od rijetkih sudionika s primjenom za Facebook Messenger, ističe Sobota.

Prediktivne analize ili „Kako temeljem prikupljenih podataka procijeniti što će se dogoditi?“ je nadogradnja u korištenju podataka kojima marketplaceovi raspolažu. Primjerice, može se upotrijebiti za preporuku oglasa sa zanimljivijim sadržajem za klijenta ili prijedlog za izradu oglasa za bržu prodaju. To je velik korak k personalizaciji usluga svih sudionika u lancu prodaje, a Sobota je sudionicima konferencije prenio da Njuškalo već ima Research Lab koji koristi golemi potencijal Njuškalove baze podataka.

Escrow i financiranje zapravo znači kako omogućiti plaćanje robe i usluga na samom marketplaceu, čime se, uz ubrzavanje procesa prodaje, značajno povećava i sigurnost trgovanja, pojašnjava Sobota. Naravno, velika prednost za korisnika je i dobivanje novca u kratkom roku, i to bez potrebe da se izađe iz procesa kupovanja na samom marketplaceu. Sve je to ključno u transformaciji oglašivača u online marketplace i velik korak bliže pružanju zaokružene usluge na samom marketplaceu, a i Njuškalo već intenzivno analizira i razvija načine primjene tog trenda u svoje poslovanje.

Za blockchain svi vjeruju da je budućnost, ali unatoč idejama, u Miamiju nitko nije prikazao korištenje te tehnologije. Slično je bilo i s glasovnim pretraživanjem – to je trend koji će se prenijeti na marketplace industriju, ali trenutno nije značajno zastupljen. Sudionici su se ujedno složili da će i za primjenu AR i VR tehnologije biti važno širenje dostupnosti opreme. Jedno je ipak bilo svima jasno: udio korisnika koji pristupaju marketplaceovima putem desktopa je u stalnom padu te je neminovno da je budućnost marketplaceova mobilna, prenio je Sobota.