Loše planiranje koči razvoj stanogradnje u Hrvatskoj

Promjene u pristupu stanogradnji, jasnije definiranje potreba kupaca i iskorak na digitalno tržište nužni su za razvoj tržišta nekretnina u Hrvatskoj. Neki su to od zaključaka prve New Link konferencije za nekretnine s regionalnim utjecajem, koja se održala 15. rujna u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, u organizaciji najvećeg internetskog oglasnika Njuškalo, uz podršku Raiffeisenbank Austria d.d. kao glavnog sponzora konferencije.
Sudionici su imali prilike upoznati se sa detaljnim projekcijama demografskih prilika do 2020. godine, koje je predstavila Zrinka Živković Matijević, direktorica ekonomskih istraživanja Raiffeisenbank Austria d.d. Prema njihovim analizama, RH se nalazi u „demografskoj recesiji“, s negativnim utjecajem na krivulju potražnje za nekretninama. Ipak, nakon više od pola desetljeća recesije, gospodarstvo konačno bilježi rast, što je odlična odskočna daska za novu eru u razvoju tržišta nekretnina.
Brzopleto i loše planiranje stambenih objekata među čimbenicima je koji su stvorili problem nedostatka razvoja u hrvatskoj stanogradnji, smatra Robert Pokrovac, član Uprave Erste nekretnina. Na New Link konferenciji upoznao nas je sa posljedicama istoga. Na razini RH pad realiziranih cijena veći je od 25 posto, a u Zagrebu čak 30 posto. Cijene danas nisu najveći problem potencijalnih kupaca, koje puno više muči težak pronalazak željenih obilježja stambene nekretnine. Zadovoljiti njihove zahtjeve pravi je izazov, radi kojeg se može očekivati kvalitetnija produkcija stambenih nekretnina u budućnosti.
Razvoju tržišta nekretnina u Hrvatskoj značajno može pridonijeti unaprijeđena prodaja, a o njezinim je tehnikama govorio dr. Jose Maria Pons, poznati marketinški stručnjak te vlasnik tvrtke AXIOMA Marketing Consults. Naglasio je važnost kvalitete interpretiranja podataka o potrošačima, ali i zadobivanja njihova povjerenja kroz iskren pristup, kompetencije i pouzdanost. Polaznici New Link-a od dr. Ponsa mogli su naučiti i o tome kako stvoriti vrijednost onoga što se prodaje te kako tu vrijednost pravilno iskomunicirati ključnim javnostima.

dr. Jose Maria Pons, predsjednik tvrtke Axioma Marketing Consults.
Gdje i kako se susreću tržište nekretnina i nova, digitalna stvarnost koja će u budućnosti biti još zanimljivija, otkrio je Gregor Bierent. Na usporedbi klasičnog pristupa tržištu koje primjenjuje tvrtka Gilette i novog „igrača“ koji je uporabio sve prednosti interneta i digitalnog marketinga „Dollar Shave Club“, pokazao je u kojem smjeru se na globalnoj razini kreće pristup prema kupcu. Tako se i trgovanje nekretnina susreće sa istim izazovom, u kojemu budućim vlasnicima nekretnina sve informacije i mogućnosti trebaju biti dostupne online.

Goran Rubčić, glavni izvršni direktor Njuškala
Prema prvim reakcijama koje smo dobili, zaista smo prepoznali konkretnu potrebu u ovom iznimno važnom gospodarskom segmentu. Imali smo prilike puno čuti o ponašanju potrošača, o stanju i trendovima na tržištu nekretnina iz raznih aspekata; od financijskog, građevinskog, arhitektonskog do digitalnog. To nam je bila i osnovna ideja, nit vodilja New Link konferencije; okupljati nas, dijeliti iskustva, dovoditi iskustva sa inozemnog tržišta i iz različitih, ali povezanih grana te na taj način podizati kvalitetu i transparentnost tržišta nekretnina u Hrvatskoj – istaknuo je Goran Rubčić, glavni izvršni direktor Njuškala te najavio još bogatiji program za drugo izdanje New Link konferencije, 2017. godine.
Polaznike je po završetku konferencije zabavljala grupa Jinx
Edukativni dio programa na kraju je začinjen koncertom Jinx-a, koji su svirali na domjenku prvog izdanja New Link konferencije. Neslužbeno je druženje sudionika, bogatijih za brojne nove spoznaje, završilo sa zaključkom da je New Link konferencija pravo osvježenje i iznimna potreba za okupljanje, povezivanje i dijeljenje iskustava svih poslovnih karika u šarolikom lancu koji povezuje prodavatelja i kupca nekretnine.