Je li to prevarant? Kako prepoznati znakove i sigurno trgovati
U Njuškalu želimo da svatko od vas, koji kupujete i koji prodajete te koji samo njuškate, uvijek ima pozitivno iskustvo i da se osjeća sigurno. Kako bismo to i ostvarili, provodimo niz aktivnosti kojima je cilj zaštititi Njuškalove korisnike – u svakom trenutku korištenja Njuškala. Kroz ovaj članak pozabavit ćemo se savjetima za vaše sigurno trgovanje na Njuškalu. Pa, krenimo redom.
Većina ljudi koje ćete upoznati na Njuškalu zbilja su super ljudi! Kad kažemo super mislimo na dobri, pošteni, ljubazni i simpatični. No, kako uvijek možemo naletjeti na negativce, bilo to u online ili offline svijetu, tako treba biti oprezan i paziti na znakove upozorenja. Ti znakovi često su očiti, no ljudi ponekad zaborave na njih ili ih svjesno odluče ignorirati u želji da prođu povoljnije ili da što brže obave prodaju.
Najvažniji savjet koji ćete od nas čuti je ovaj: sastanite se osobno s prodavateljem ili kupcem! Ovo je najjednostavniji način za izbjegavanje prijevara. Naravno, i tu budite oprezni i nemojte se sastajati na čudnim mjestima! Kafić, gradski trg ili trgovački centar primjerena su mjesta za sastanak kupca i prodavatelja. Ipak se nikad prije niste sreli i ne znate tko je s druge strane. Osim toga, nemojte nositi velike količine novca sa sobom, radije nakon obavljenog sastanka i dogovorene kupovine odšetajte do vaše banke i tamo, na sigurnom mjestu, obavite transakciju.
Uplata novca unaprijed: kad vas netko traži da mu uplatite novce i obeća vam poslati predmet nakon vaše uplate – stanite malo i razmislite dobro. Ako uplatite novce unaprijed, to bi značilo da imate beskrajno povjerenje u osobu koju nikad u životu niste vidjeli! U ovu kategoriju ulaze i oni koji traže polovicu iznosa od ukupne cijene automobila koji se nalazi u Velikoj Britaniji kojeg će poslati vama nakon što uplatite dogovoreni iznos. Ovo je dosta popularan trik jer je cijena automobila tako jako povoljna i šteta je propustiti priliku. Razmislite ponovo! Ako nešto izgleda predobro da bi bilo istinito – onda vjerojatno i je tako. U slučaju da se ne možete sastati, na raspolaganju vam je Njuškalova dostava “od vrata do vrata” koja ima sustav zaštite od prijevare. Dostavljač dolazi kod prodavatelja, preuzima predmet u dogovoreno vrijeme te ga dostavlja do vrata njegovog kupca koji zatim plaća otkupninu dostavljaču na ruke. Ako kupac nije dobio ono što je kupio, najkasnije u roku od 48 sati treba uložiti prigovor dostavljaču – ako se dokaže da je u pravu, vraćamo mu novac, a sporni predmet šaljemo natrag prodavatelju.
Plaćanje u bonovima nekog teleoperatera: a može i kladionica! Ova situacija je slična gore navedenoj – uplate unaprijed. Ako vam netko predloži bonove kao sredstvo plaćanja jednostavno odbijte takav zahtjev. U slučaju da ste kupac i našli ste se u ovakvoj situaciji, pokušajte inzistirati na dostavi predmeta putem Njuškalove dostave. Prodavatelj lako može iz svog korisničkog računa naručiti dostavu i time pružiti vam osjećaj sigurnosti prilikom kupovine. Stoga, ako prodavatelj odbija ovakav prijedlog s vaše strane, to je razlog da posumnjate u njegove namjere. No, nemojte odmah zaključiti kako imate posla s prevarantom! Ponavljamo, većina ljudi koji prodaju na Njuškalu pošteni su ljudi. Pažljivo razmotrite opcije koje vam se nude i pokušajte pronaći riješenje koje je dobro za obje strane.
Prodavatelj tvrdi da prodaje original: a cijena je neodoljivo niska. Pogledajte oglas malo bolje. Najvjerojatnije vam je unaprijed poznata cijena originala u dućanu – ako nije, provjerite je. Primjerice, ako netko prodaje originalne tenisice Nike za 200 kuna, najvjerojatnije se radi o kopiji. Kako je ovo dosta skliski teren, jer ima ljudi koji zaista prodaju originalnu robu po niskim cijenama, potrebno je biti jako pažljiv. Naša preporuka je, kao i do sada – prvo zatražite sastanak s prodavateljem kako biste mogli provjeriti robu, a ako to niste u mogućnosti, onda tražite Njuškalovu dostavu.
Pričat ćemo još o popularnim vrstama online prijevara, zato očekujte uskoro nove članke. U međuvremenu, budite oprezni i koristite zdrav razum. Često su znakovi upozorenja zamaskirani u primamljive ponude na koje ne valja nasjedati. I naravno, uvijek kad ste u nedoumici javite nam se na podrska@njuskalo.hr, rado ćemo vam pomoći!