Auto moto

Da motor vašeg motocikla lakše “prodiše”

PROMO

Moto mehaničari i stručnjaci nebrojeno puta preporučili su da se barem jednom godišnje u spremnik dodaje jedan aditiv za gorivo koji će iz sustava ukloniti vodu, očistiti nakupljene nečistoće te zaštititi skupocjenu i preciznu mehaniku. Upravo zato smo isprobali jedan aditiv koji se ne može kupiti u maloprodaji, ali bi trebao biti dostupan preko mreže servisa koji bi ga trebali nuditi kao dodatni tretman u redovitom servisu. Da bismo dočarali što je zadaća aditiva i koliko je datacol efkasan, napravili smo mali test korištenjem epruveta.

Za početak, uklanjanje vode iz spremnika goriva. Kako voda uopće dospije u spremnik? Kondenzacijom. Spremnik je uvijek limeni (ponekad samo od plastike), a k tome je izložen zagrijavanju jer se nalazi iznad (pored) motora. Na taj se način zagrijava i gorivo u njemu, a kad se stijenka spremnika počne hladiti, na njoj se kondenzira vlaga iz zraka.

Ta voda se nakuplja na dnu spremnika (voda je gušća od goriva) te nagriza stijenku spremnika, ali i vodove i sustav ubrizgavanja. Drugi problem je sumpor kojeg uvijek ima u gorivu. Čak i ova goriva koja se reklamiraju kao BS (bez sumpora) imaju sumpor u sebi, samo u kudikamo manjem postotku. Taj sumpor reagira s već prisutnom vodom i nastaje sumporna kiselina. Ona je izuzetno agresivna, oštećuje sve što dodirne i lijepi se te stvara naslage nečistoća. Te naslage ometaju ispravan rad brizgaljki te narušavaju formiranje mlaza ili, u najgorem slučaju, onemogućuju potpuno i pravovremeno zatvaranje brizgaljke. Posljedica je kapanje goriva što može izazvati pregaranje čela klipa.

Za kraj je tu sve češća pojava biomase u gorivu koja se nakuplja i može začepiti fltar goriva. Naime, prema EU-smjernicama u gorivu može biti i do deset posto biogoriva. Aditiv koji se dodaje gorivu bi trebao otkloniti ili umanjiti sve navedene probleme te pritom ni na koji način ne štetiti motoru ili nekim njegovim dijelovima.
Jednostavni testovi s epruvetama pokazuju kako datacol otapa naslage nataložene oko sumporne kiseline te čisti stijenku epruvete. Drugi test dokazuje da on otapa vodu u gorivu ili obratno, te tako omogućuje izbacivanje vode iz sustava kroz vožnju, odnosno motor. I za kraj, smanjuje i pjenjenje goriva.

Proizvođači motocikala u pravilu nisu oduševljeni spominjanjem bilo kakvih aditiva te savjetuju redovno održavanje u ovlaštenoj servisnoj mreži uz korištenje originalnih dijelova kao jedinim ispravnim načinom postizanja dugotrajnosti motora. Predmetni aditiv zaobilazi bilo kakve dvojbe o prikladnosti za ovu ili onu vrstu motocikala udovoljavanjem EN-normi koje propisuju potrebnu kvalitetu goriva. Ako je aditiv potpuno kompatibilan te jednako kvalitetan kao i gorivo za koje je motor konstruiran, onda ne bi smjelo biti nikakvih problema oko njegove primjene.
Proizvođač predviđa korištenje datacola jednom godišnje. Ako se radi o vozilu koje se sezonski koristi (što motocikl nesumnjivo jest), onda se preporučuje tretiranje prije zimske stanke kako bi se zaštitio sustav ubrizgavanja i spremnik prije zimskog sna. Naime, ne samo da je tako cijeli sustav ubrizgavanja pročišćen, a voda izbačena (jer je izašla iz sustava s gorivom), već će datacol i podmazati finu mehaniku koju nalazimo u sustavima ubrizgavanja, ali i kod još uvijek vrlo popularnih rasplinjača.

Datacol se koristi tako da se spremnik goriva gotovo potpuno isprazni, potom se u njega ulije sadržaj bočice i zatim se dopuni gorivo do vrha. Minimalna količina goriva na jednu bočicu je 35 litara. Kako je vaš spremnik zasigurno manji, tako ulijte samo oko pola sadržaja bočice, a nakon što ste spremnik ispraznili, ponovite postupak kod iduće dopune.
Datacol smo isprobali na deset godina staroj Apriliji Tuonu 1000 V2, s prijeđenih 26.000 km. Nakon odvezenog spremnika goriva primijetili smo mirniji i stabilniji rad motora, finiji odaziv na gas kao i znatno lakše pokretanje pri hladnom startu. Dakle, razlike su osjetne. Na kraju još jedna važna napomena za vlasnike dvotaktnih motocikala i skutera – datacol je posve kompatibilan i s mješavinom, te se može koristiti i s tom vrstom goriva. Budući da datacola nije dostupan u maloprodaji, već kod nekog od servisera čiji popis možete naći na web-adresi www.datacol.hr/partneri.html

Njušim li ja to tvoj komentar?