Sigurnost

Njuškaj sigurno i zaštiti se u online svijetu

NJUŠKALOVI SAVJETI

Pročitaj i zapamti ovih sedam jednostavnih savjeta, uz čiju primjenu prevarantima više nećeš biti laka meta. Podijeli ih i s bližnjima, kako bismo zajedno stvorili sigurno online okruženje

Njuškalo poruke su zakon

Bilo da koristiš našu uslugu PayProtect ili trguješ bez nje, najsigurnije je da se sva komunikacija s drugim korisnicima odvija unutar poruka na Njuškalo webu ili u aplikaciji. Ako kupac ili prodavač s druge strane uporno želi preusmjeriti komunikaciju na vanjske servise poput e-maila, Vibera, WhatsAppa ili SMS-a – to neka ti bude znak da možda nema baš najčistije namjere.

Linkovi i QR kodovi zahtijevaju poseban oprez

Ako u nekom trenutku ipak dođe do preusmjeravanja komunikacije na neki od vanjskih servisa, nemoj klikati na linkove ili skenirati QR kodove koje ti korisnici šalju. Imaj na umu da ti Njuškalo nikada neće poslati SMS ili poruku na Viberu/WhatsAppu koja sadrži jedno od to dvoje.

Prevaranti se uglavnom ne služe dobro hrvatskim jezikom

Iza pokušaja prevare većinom nisu ljudi nego botovi – računalni  programi koji se izvršavaju samostalno. Većina napada također dolazi izvan granica Lijepe naše pa lažne SMS-ove, e-mailove i druge poruke možeš prepoznati po pravopisnim i gramatičkim greškama, nekorištenju dijakritičkih znakova, ali i zastrašujućem tonu poruke i naglaskom na hitnu reakciju.

Nije ti potreban CVC/CVV kad prodaješ

Da bi kupac uplatio novac na tvoj račun, trebaš mu poslati samo ime, prezime i IBAN, odnosno broj računa. Nikad prilikom prodaje nikome ne moraš slati CVC/CVV broj s poleđine kartice niti ju autorizirati. Ne nasjedaj na uvjeravanja potencijalnih kupaca u sigurnost slanja svojih podataka i iznosa na bankovnom računu.

Lozinka treba biti poput tebe – jaka i jedinstvena

Za različite usluge trebaš koristiti različite lozinke, a njih i jednokratne kodove za verifikaciju čuvati samo za sebe. Sigurna lozinka je ona koja ima najmanje 10 znakova te sadrži kombinaciju velikih i malih slova, brojeva i posebnih znakova (!, ?, @, # i slično).

Poštar uvijek zvoni dvaput… ako uopće dođe

Ako ti se kupac javi s prijedlogom da će poslati kurirsku službu koja će mu dostaviti tvoj predmet nakon kupnje – i sve to o njegovu trošku – vrlo vjerojatno je riječ o prevari, a trošak će na kraju biti samo tvoj i mnogo veći od cijene predmeta i dostave. Linkovi koji te vode na stranice Hrvatske pošte, DPD-a i sličnih lažni su, pa nikada ondje nemoj upisivati svoje osobne ni bankovne podatke.

Korisnička podrška je tu za tebe

Njuškalova podrška radi u dvije smjene, a radno vrijeme joj je svaki dan od 8:00 do 20:00 h. Ako te netko kontaktira u „trećoj smjeni“, možeš biti siguran/a da se radi o lažnom predstavljanju. Osobito budi na oprezu ako započinješ razgovor putem chata jer je moguće da si na lažnoj stranici. Nećemo ti odgovarati na poruke niti e-mailove izvan radnog vremena. A osim toga, nećemo ti slati ni slike ili dokumente s uputama za korištenje, a još manje upute kako da izvršiš uplatu. Ako primiš e-mail od naše Korisničke, provjeri da je poslan s prave adrese: podrska@njuskalo.hr.