Kako sigurno koristiti Njuškalo?
Štitimo te na razne načine, a napisali smo i savjete na što trebaš pripaziti sam. Uz nas si u sigurnim šapama!
Sigurna prijava
Za različite online servise važno je koristiti različite lozinke, a te lozinke i jednokratne kodove za provjeru čuvaj samo za sebe. Sigurna lozinka treba sadržavati najmanje 10 znakova, kombinaciju velikih i malih slova, brojeva te posebnih simbola (! ? @ # i slično).
Uključi više faktorsku autentifikaciju kako bi tvoj Njuškalo račun bio dodatno zaštićen od neovlaštenog pristupa.
PayProtect
Ako si kupac, jednostavno možeš slati upite i davati ponude, uz jasan pregled svojih troškova, a plaćanje se odvija direktno preko Njuškala. Zahvaljujući PayProtectu, imaš pravo na povrat novca ako proizvod ne stigne ili nije onaj koji je oglašen. Kao prodavač, možeš pregledati ponude i odlučiti hoćeš li ih prihvatiti ili odbiti. Troškovi dostave i zaštite kupca automatski se dodaju cijeni, koju kupac lako može platiti online.
Payprotect je ovdje za što sigurniju kupnju i prodaju, pametno je koristiti ga jer ako slijediš službene upute za PayProtect malo je vjerojatno da će te netko prevariti i lakše ćeš prepoznati pokušaje prijevare.
Koristi samo Njuškalo poruke
Bez obzira koristiš li PayProtect ili ne, najsigurnije je održavati komunikaciju unutar Njuškalo poruka, bilo putem weba ili aplikacije. Ako kupac ili prodavač traži da prebaciš razgovor na neki drugi kanal poput SMS ili WhatsApp-a, to može biti znak da nešto nije u redu. Zlonamjeran sadržaj u porukama zaustavljamo, ako ga prepoznamo, ipak nije moguće prepoznati baš sve pa je važno da i ti sam pripaziš. Svaku sumnju na pokušaj prijevare nam prijavi, učinit ćemo sve što je moguće da te zaštitimo.
Pazi gdje klikaš i što preuzimaš na svoje uređaje
U slučaju da se komunikacija ipak prebaci na neki vanjski servis, nikad ne klikaj na linkove i ne skeniraj QR kodove koje ti drugi korisnici šalju. Imaj na umu da ti mi iz Njuškala nikada nećemo poslati SMS ili poruku na Viberu/WhatsApp s takvim zahtjevima.
Ne šalji nikome svoj CVC/CVV kod pri prodaji
Kada prodaješ nešto, kupcu trebaš poslati samo svoje ime, prezime i IBAN. Nikako nemoj slati CVC/CVV broj s poleđine kartice niti autorizirati ikakve transakcije. Ne vjeruj kupcima koji traže te podatke – oni nisu potrebni za sigurno primanje uplata.
Provjeri link prije nego platiš i koristi sigurne platne usluge
Sva mjesta za online kupovinu koriste sigurne metode plaćanja. Ako stranica za plaćanje nije zaštićena (nema „https“ u adresi) ili izgleda sumnjivo (npr. www.paypal-secure.com umjesto www.paypal.com), najvjerojatnije se radi o prijevari. Uvijek provjeri upute za plaćanje na službenim stranicama i pridržavaj se sigurnosnih smjernica svoje banke.
Čuvaj svoje podatke – ne dijeli ih s bilo kim
Uvijek budi oprezan s osobnim podacima koje unosiš na web stranice ili dijeliš s drugima, jer se mogu iskoristiti bez tvog znanja. Nikad ne ostavljaj podatke na nepouzdanim stranicama i ne dijeli ih s nepoznatim osobama ili putem društvenih mreža. Zlonamjernici mogu lako preuzeti podatke koje ostaviš, primjerice u komentarima, i kasnije ih iskoristiti. Posebno pazi kada netko traži tvoje osobne dokumente ili kopije kartica.
Važno za kraj!
Prijavi nam ako ti netko pošalje upute za korištenje PayProtect-a ili neke druge usluge za koje sumnjaš da nisu od Njuškala. Službene upute za korištenje naših usluga možeš pronaći ovdje.