Auto moto

Na što obratiti pažnju kad kupuješ prikolicu?

Savjeti

Treba li ti kiper da istreseš šljunak ili grožđe ili samo ideš na more s previše stvari osnova je uvijek ista - prvo definiraj svoje potrebe, a onda dobro pronjuškaj ponudu i pronađi najbolji omjer cijene i kvalitete

Postoji više vrsta prikolica: od kampera i kamp-prikolica, preko kipera do onih kojima se prevozi živa stoka, no najčešće su u upotrebi auto prikolice za prijenos različitih vrsta tereta. Ako se seliš i trebaš prenijeti gomilu stvari prikolica je spas. Ili možda samo ideš na more s članom obitelji kojemu sve treba i nosite puno torbi i kutija – tad će te prikolica spasiti od išijasa, bolova u vratu, utrnuća i svega drugog što može biti posljedica vožnje u automobilu natrpanom stvarima.

Kapacitet prikolice važan je faktor, no pri kupnji iste možda je još važnije voditi računa da je njome jednostavno rukovati. Ako nisi baš iskusan vozač prikolice uvijek biraj one manjeg kapaciteta, pa makar morao odvoziti turu više puta. Ako si, pak, “majstor od zanata” i to ti je piece of cake, a osobito ako prevoziš težak teret, obrati pažnju na broj osovina – on može pomoći u raspodjeli težine tereta, čineći prikolicu stabilnijom i sigurnijom za vuču.

Laka prikolica je priključno vozilo čija najveća dopuštena masa nije veća od 750 kg, mora imati registarsku oznaku i bez obzira što ne vozi samostalno, mora proći tehnički pregled jednom u tri godine. Kako je prikolica spojena vozilom koje ju vuče, dođe li do štete koju je uzrokovala prikolica (ne automobil), šteta se pokriva policom obveznog osiguranja od odgovornosti vučnog vozila. Za vožnju lake prikolice potrebna je vozačka dozvola B katergorije, a najveća dopuštena masa vozila i prikolice ne smije biti veća od 4250 kg. Za kombinaciju vozila težine iznad 4250kg trebaš BE kategoriju.

Pronjuškaš li malo ponudu rabljenih lakih prikolica za automobila vidjet ćeš da, osim klasičnih sa ceradom ili bez nje, imaš i prikolice za motore, brodice, quad vozila, pa i motokultivatore. Št god bila tvoja strast, prikolica je tu da olakša transport. Prikolice mase preko 750 kg, a to su najčešće kamionske prikolice, ozbiljna su priča: tu su sada izrazito bitne one prije spomenute osovine o kojima ovisi stabilnost vožnje i tvoje vozačke vještine.

No, prije kupnje prikolice najvažnije je da razumiješ i jasno definiraš svoje potrebe – to će te dovesti do prave vrste i veličine koju trebaš.

Potraži renomirane proizvođače i marke prikolica, pročitaj recenzije, poslušaj preporuke i, naravno, na Njuškalu potraži najbolji omjer cijene i kvalitete.

Obrati pažnju i na vrstu kuke koju tvoje vučno vozilo može podnijeti. Različite prikolice mogu zahtijevati posebne vrste kuka, stoga provjeri jesu li kuka i tvoj auto kompatibilni.

Provjeri i materijale i konstrukciju prikolice. Aluminij ili čelik? Ovisi prevoziš li lakši ili teži teret. Također, provjeri stanje guma prikolice, uključujući dubinu profila i istrošenost te odgovaraju li nosivosti prikolice. Moćna prikolica i slabe gube nisu baš sretno rješenje.

Pouzdana kočnica (ako ju prikolica ima), odgovarajuća rasvjeta i reflektirajuće oznake bitan su faktor sigurnosti.

Dobro prouči cijene i nemoj se ustručavati pregovarati o lovi. Ako je moguće, isprobaj prikolicu prije nego što “caltaš lovu”, jer ćeš tada dobiti potpun dojam i vidjeti se kako se prikolica ponaša na cesti.

Ne želimo biti negativni, ali jedna od najvažnijih stvari koju trebaš provjeriti pri kupnji rabljenih prikolica je prethodno vlasništvo. Nikad ne znaš je li prikolica možda ukradena. To možete utvrditi tako da provjerite je li VIN (identifikacijski broj ili, popularno rečeno, šasija) otisnut na prikolici i odgovara li papirima.