Novosti

Na motorima do Grčke i nazad!

PRVI DIO

Hladno je nedjeljno poslijepodne, kraj veljače. Šest prijatelja uz kavu i tonu smijeha pretresaju aktualne događaje. Ipak, razgovor klizi prema temi zbog koje smo se i okupili, koja nas veže i pokreće, motorima.

Bliži se sezona i krajnje je vrijeme da se krene u dogovore oko ovogodišnjeg putovanja. Odluka pada na – Grčku. Zemlja Bogova, maslina, otoka i ogromnog javnog duga nam se čini savršen odabir.

Budući da smo prije tri godine motorima prošli kroz hrvatski jug, Crnu Goru i Srbiju odlučili smo ponoviti gradivo, ali i pročitati ono što se u udžbenicima zvalo – „tko želi znati više“. Ono više bi u ovom slučaju, uz Grčku, bilo detaljno upoznavanje Makedonije, Albanije te dijelova Srbije gdje do sada nismo bili.

Napravit ćemo više od 4000 kilometara, što zahtijeva detaljnu pripremu motora i pripadajuće logistike. Kod servisa i sigurnosti motocikla zaista ne smije postojati alternativa te zbog toga za svoje čelične konje koristimo samo najbolje. Zato već godinama „moto potrepštine“ naručujemo putem Motostop.hr. Brza dostava, garancija kvalitete i vrhunsko iskustvo kupnje uvjeravaju nas da ćemo se, zajedno sa svojim motorima, sigurno vratiti doma. Kako prije svake avanture uvijek govorimo – „ Na putovanju se sve može dogoditi, promijeniti i propustiti, no najbitnije je da se svi živi i zdravi vratimo kući“.

Kako je sama dinamika moto putovanja vrlo specifična, pokušat ću je sažeti u izjavi jednog od protagonista ovog putopisa – „Na motoru postoje dvije temperature – prehladno ili prevruće“. Kako bi  dokumentiranje naših doživljaja proteklo što komotnije, putem webshopa Links.hr nabavljamo najnoviji GoPro Hero 7 Black. Odlične recenzije ove kamere daju nam za pravo nadati se i odličnim fotografijama i video snimkama. Na kraju smo samim slikama, ali i jednostavnošću korištenja same kamere bili jednostavno oduševljeni!

Topli je travanjski petak, dan putovanja. Uzbuđeni i sretni, svaki iz svog smjera, sjedamo na motore i krećemo prema mjestu polaska, popularnom moto okupljalištu – kafiću PTG.  Parkiram pred terasu dok na njoj sjede moji suputnici. To su redom: moj najbolji prijatelj i vjenčani kum Luciano (položio A kategoriju, par mjeseci nakon toga kupio 15 godina star motor i s njim otišao u Afriku), Jozo (naš vođa puta, planer ruta i onaj koji se prvi budi i zadnji ide liježe), Emil (Moto guru. Onaj koji nam iz inozemstva „dovlači“ motore), Matija (naš Zagorac sa zagrebačkom adresom, vičan mehanici, onaj u kojeg svi gledamo ako se nešto dogodi na motoru) te Daniel (dobri duh naše ekipe, čovjek koji na putovanjima uvijek u pravom trenutku izvadi hranu).

Prije polaska u avanturu – svi zajedno u Senju

Današnje odredište je Novi Vinodolski. Vozimo se starom dobrom Luizijanom, cestom koju poznajemo kao svoj dlan. Smještamo se u kuću te kroz zezanciju i smijeh vrijeme brzo prolazi. Budimo se i spuštamo na doručak. Jozo, koji spava kraće od Chuck Norrisa, već je napravio kavu i proučava današnji plan puta. Današnji cilj je Crna Gora i grad Tivat od kojeg nas dijeli 550 kilometara. Cijela družina sjeda na motore te krećemo prema poznatom okupljalištu motorista, cesti Senja – Karlobag. Spomenuta cesta spada među najatraktivnije moto dionice na svijetu. Upravo su Mercedes i Ducati (a i mnogi drugi brendovi) ovu cestu izabrali za snimanje svojih reklamnih spotova. Koliko god puta prošli ovom „pistom“ svaki put nas iznova fascinira. Nije zato jer je naša, ali Hrvatska je zaista prekrasna.

U Karlobagu sjedamo u kafić Carlitos, poznato okupljalište ljubitelja vožnje na dva kotača, pijemo kavu i opraštamo se od ostatka ekipe. Iz Karlobaga dalje nastavljamo Jozo, Matija i moja malenkost. Ubrzo stižemo do Makarske i uživamo u njenoj rivijeri dok putujemo prema biseru Mediterana, Dubrovniku. Zaustavljamo se pored Grada i nakratko uživamo u pogledu na ovo magično mjesto. Vjerojatno nikada neću shvatiti kako netko može sagraditi ovako prekrasan grad. Ubrzo smo na granici sa Crnom Gorom,  prolazimo Herceg Novi, ukrcavamo se na trajekt koji krati put oko bokokotorskog zaljeva te stižemo u Tivat gdje se smještamo se kod domaćina Deje koji nas odmah sa ulaza nudi rakijom. Spuštamo se potom u grad te obilazimo marinu Porto Montenegro. Sama marina je zaista luksuzna te odaje osjećaj kao da se nalazite usred francuske rivijere. Tivatska riva se nalazi u nastavku marine oko čega imamo podvojena mišljenja. Koliki god smo pobornici globalizacije te stranih investicija, čini nam se da su ovdje ulaganja otišla predaleko i da je marina „progutala“ mjesto. Odlazimo na par piva u obližnji pub i rušimo se u krevet. Sutra je na redu zemlja orlova, Albanija.

Uspješno do prve destinacije – Crne Gore!

Do Sarandea, mjesta Grčkoj granici imamo više od 500 kilometara.  Preko Budve i Ulcinja ubrzo stižemo na Albansku granicu gdje nas carini brzo obrađuju. Infrastruktura podsjeća na afričke zemlje, cestama voze skuteri egzotičnih imena, dok su ljudi nasmijani i veseli. Kao i uvijek do sada, u siromašnim zemljama osjećamo dobrotu ljudi i bogatstvo njihovog duha. To nas tjera da razmislimo o svojim vrijednostima i „problemima“. Hitamo preko Durresa i Vlorea, sasvim solidnim cestama, do našeg odredišta Sarandea. Vozni park se redom sastoji od: tri trule Zastave, zaprežnih kola, Lamborginia za koji se i Christiano Ronaldo mora upisati u listu čekanja te kolone ultra luksuznih Mercedesa. Albanska obala je prekrasna te u nekim dijelovima uvelike podsjeća na našu. Smještamo se u izvrsni smještaj do kojeg dolazimo preko zemljanog puta čija konfiguracija podsjeća na teren nakon tenkovske bitke. Albanija je jednostavno takva. Prekrasna i nelogična, šarmantna i zastrašujuća, sve u isto vrijeme.

Njušim li ja to tvoj komentar?