iProspectov Premium Programmatic doseže 95% korisnika interneta u Hrvatskoj
iProspect, digitalna agencija unutar Dentsu grupacije, tržištu nudi premium programatski zakup medija od 2015. godine na hrvatskom tržištu. U najnovijem unaprijeđenju, sa premium programatskim zakupom može doseći 95% internet korisnika u Hrvatskoj.
Sve češće nailazim na razne izjave i članke koji, i nakon nekoliko godina od dolaska progamatskog zakupa medija na naše tržište i dalje govore kako on neće ili nije zaživio, kako podaci u Hrvatskoj ne postoje, kako se mediji nisu prilagodili i nisu spremni, a to je jednom riječju laž.
iProspect, digitalna agencija unutar Dentsu grupacije, svoju prvu programmatic kampanju napravio je još 2015. godine i time uveo pojam programatskog zakupa medija na hrvatsko tržište. Sada, 5 godina kasnije, iProspect iza sebe ima više od 650 uspješnih programatskih kampanja, te više od 30 zadovoljnih klijenata kojima uz inovativna rješenja donosi i opipljivi poslovni rezutlat.
Premium pozicije i podaci kao pogon za programatski zakup
Ono što se nikako ne smije zaboraviti su podaci. Mnogo prodavača “Programmatica” prodaje automatizirani zakup medija, ali ne na temelju podataka, jer je njihova podatkovna platforma “prazna”. To znači da platforma ne sadrži niti jedan podatak o korisnicima, što znači da platforma, a samim time i zakup, nisu efikasni. Ono što je iProspect razvio u suradnji sa sestrinskom divizijom Dentsu Data Labs je implementacija podataka sa hrvatskog tržišta, Google podataka, podataka klijenata i podataka treće strane, specijaliziranih tvrtki koje prodaju podatke. Isto tako, dogovorena je kupnja premium oglasnih pozicija, video i display, sa top medijima na tržištu koje osiguravaju visoku vidljivost i kvalitetan utjecaj na krajnjeg korisnika čime je moguć doseg od 93% internet korisnika u Hrvatskoj.
Kada vam netko kaže da u Hrvatskoj nema podataka, zapitajte se samo koliko u minuti provedenoj na internetu vi kao čitatelj ostavite podataka. U ovom slučaju, klasificirani ste kao osoba koja ima interes prema programmaticu. Naravno, pomoću podatkovnih platformi, te podatke dubinski, u skladu sa GDPR-om obrađujemo, kako bi koristili samo one relevantne za našu kampanju i naše klijente.
Prednost programatskog zakupa medija
Ukratko, prednosti programatskog zakupa medija su ogromni i uključuju slijedeće:
1. Zakup isključivo zadane ciljane skupine
2. Kontrola dosega kampanje i izbjegavanje prekomjernog izlaganja oglasima
3. Kontrola vidljivosti oglasa, oglas se prikazuje pod uvjetima koji su im zadani
4. Potpuna kontrola brand safety-a
5. Povezivanje cijele marketinške aktivnosti kroz jednu platformu za zakup: povezani consumer journey orijentiran na poslovni rezultat klijenta
Dubravko Makarun, Online Sales Director Njuškala, iznio je svoje iskustvo i pristup programatskom zakupu medija:
”Prateći Advertising trendove u svijetu, Njuškalo je još prije pet godina u svojoj strategiji prodaje oglasnog prostora definirao Programmatic kao stratešku smjernicu. Shodno tome morali smo postići Programmatic Readiness kroz četiri stupa:
1. Definiranje novog Business modela sa jasnim ciljem i KPI-jevima;
2. Priprema organizacije na novi business model kroz edukaciju i usvajanje novih vještina;
3. Definiranje novih poslovnih procesa uvažavajući postojeći (dominantni) direktni zakup oglasnog prostora;
4. Osigurati tehnološku infrastrukturu za Programmatic što je u našem slučaju zahtijevalo i migriranje na novu Full Stack Ad Platformu.
Danas je Njuškalo jedan od predvodnika programatske prodaje oglasnog prostora te je na taj način moguće kupovati i naše Premium oglasne pozicije.
Svjesni prednosti programatskog zakupa kao i važnosti podataka u tom eko-sustavu, a znajući pri tome da je Njuškalo najveći marketplace na hrvatskom tržištu sa korisnicima u tzv. “buying” modu (što nas stavlja u poziciju da imamo najveću bazu interesa potrošača za neposrednu kupnju) temelj su za drugu fazu našeg razvoja tj. implementaciju 1st party Data Management platforme, a kako bi našim poslovnim partnerima (agencijama i njihovim klijentima) omogućili što relevantnije targetiranje ciljne skupine kroz programatski ekosustav.
Njuškalo već sada svojim klijentima prilikom zakupa oglasnog prostora nudi targetiranje na preko 70-tak kreiranih segmenata potrošača koji su nastali koristeći upravo našu 1st party datu.
Odlična suradnja s agencijom iProspect, kao i rezultati koje postižemo na kampanjama za njihove klijente, potvrda je da smo svi zajedno krenuli u pravom smjeru.” izjavio je Makarun.
Programatski zakup medija neće nestati
U svijetu brzih promjena, u svijetu programmatica, mi trendove ne čekamo, nego ih stvaramo. Svake godine ulažemo u daljnji razvoj programmatica, a iduće na redu je definitivno razvoj interaktivnih kreativnih rješenja i širenja programatskog zakupa na druge kanale poput vanjskog oglašavanja na što sam izrazito ponosan.
*Tekst je preuzet s Dentsu Aegis Network bloga.