Auto moto

Najčešći automobilski kvarovi u ljetnom periodu

SAVJETI ZA ODRŽAVANJE

Službe koje se bave pomoći na cesti najviše posla imaju ljeti, a visoke temperature te dulje vožnje uzroci su češćih problema na cestama. Oko 50% svih intervencija događa se tijekom lipnja, srpnja i kolovoza, a učestali kvarovi u tom ljetnom periodu događaju se uglavnom zbog pregrijavanja i nepravilnog ili neredovitog održavanja klima uređaja.

Iako su navedeni kvarovi i nedostatci mogući na svim automobilima, G1 Klub uočio je povećane kvarove za sljedeće grupacije i motore.

Kvarovi zbog pregrijavanja

VW, AG grupa (VW, Audi, SEAT, Škoda – 1.6 i 2.0 TDI)

  • Brtva glave motora
  • Glava motora
  • Pumpa rashladne tekućine
  • Termostat
  • Hladnjak rashladne tekućine
  • Hladnak EGR

Renault grupa (Renault, Nissan, Dacia – 1.5 i 1.6 Dci)

  • Termostat, kućište termostata
  • Brtva glave motora, blok motora
  • Hladnjak rashladne tekućine
  • Hladnjak EGR

PSA grupa (Peugeot, Citroen, Opel – 1.6 i 2.0 HDI)

  • Brtva glave motora
  • Termostat, kućište termostata
  • Hladnjak rashladne tekućine
  • Hladnjak EGR

U ljetnom periodu za vozilo su najopasnije situacije dugih stajanja u koloni, rad na ”leru”, dugotrajni usponi uz brijeg te sporija vožnja u koloni.

Preporuke za prevenciju su:

  1. Kontrola antifriza (glikolnost – udio alkohola u rashladnoj tekućini), zamjena ako je tekućina ispod dozvoljenih parametara ( -15 C i +80 C).
  2. Redovna zamjena ulja u motoru najkasnije svakih 15.000 km ili svakih 12 mjeseci ako se kilometraža u tom periodu ne ispuni.
  3. Kontrola pumpe rashladne tekućine.
  4. Kontrola termostata (uključiti grijanje, ako grijanje ne radi termostat je neispravan).
  5. Stanje rashladnog sustava na propusnost i začepljenost (”drži” li sustav ili ”gubi” antifriz ili ga u sustavu nedostaje ali je nedostatak konstantan, tj. gubitak je uočen kod zamjene).

Ako sustav ”gubi” antifriz kontinuirano, moguće je da jedna od komponenti propušta u početnoj fazi ili je kvar već nastupio (brtva glave, glava, blok motora).

Mogući su i kvarovi zbog dotrajalosti (hladnjak EGR ventila), što utječe na stanje.

Kvarovi klima uređaja

VW AG grupa – kvarovi kompresora klima uređaja

PSA i Renault grupe – kvarovi kondenzatora klima uređaja (hladnjaka)

Preporuka za prevenciju i redovito održavanje:

  1. Zamjena filter kabine svake godine radi kakvoće unutarnjeg zraka u kabini vozila (putnički prostor), a svake dvije godine dezinfekcija cijelog sustava ventilacije posebnim sredstvom za dezinfekciju.
  2. Redovita kontrola (barem svake dvije godine) klima uređaja na propusnost sustava, tj. provjera zadržava li sustav plin i ulje.
  3. Periodičko čišćenje cijelog sustava (svake 3 godine), zamjena hladila i ulja koje se nalazi u hladilu (očuvanje kompresora klima uređaja) te filtera hladila.
  4. Kod zamjene hladila obavezno treba obratiti pozornost na model hladila za određenu marku i model vozila (R134 A, R1234 YF plinovi). Plin nove generacije je zapaljiv u doticaju s vanjskim zrakom te se potrebno servisiranje preporuča napraviti u specijaliziranim servisima.

Tehnička ispravnost gore navedenih komponenti je u izravnoj vezi s održavanjem vozila. Kvarovi rashladnih sustava mogu se spriječiti redovitom kontrolom zupčastog remena, same pumpe i antifriza.

Klima uređaj isto tako može doživjeti kvar zbog dotrajalog ”vanjskog” remena ili natezača, što se detektira kontrolom u servisu.

Zamjena ulja u motoru i kontrola kakvoće antifriza, pogotovo u ljetnom periodu, utječe na zagrijavanje unutarnjih komponenti motora te je bolje zamijeniti ulje prije dužih putovanja, a antifriz po potrebi.