Auto moto

Koji je motor za tebe?

Za što ti motor treba, jesi li više za frajersku gradsku vožnju ili vjetar u kosi (i kacigu na glavi!) na velikim udaljenostima; privlače li te više vikend krstarenja ili off-road avanture. Prije nego kreneš u kupnju motora, važno je dogovoriti se sa samim sobom i odgovoriti na ova pitanja, jer svaki stil vožnje ima svoj “savršeni faktor”. Naravno, važno je i tvoje vozačko iskustvo. Ako si početnik, odaberi model kojim je lako upravljati, umjerene snage i podnošljive težine. Iskusni vozači možda su spremni za snažniji “stroj”, ali svejedno je važno odabrati motor koji odgovara ciljevima vožnje.

Chopperi su posebna klasa motora poznata po svom niskom profilu, udobnoj vožnji i snažnom stilu pa su kao takvi idealni za duge relacije. S nogama gotovo ispruženim prema naprijed i opuštenom ergonomijom na chopperima se može “guliti kilometre i kilometre” puno udobnije nego na nekim drugim motorima. Harley-Davidson Sportster zasigurno je najslavniji primjerak ove klase “ljepotana” na dva kotača, no Honda, Kawasaki ili Yamaha sličnih performansi itekako su dobar izbor.

Tko voli brzinu i agilnost, dinamiku i uzbuđenje, odlučit će se za sportski motor. Izgleda malo “agresivno” s tim prednjim oklopom, no kad je brzina u pitanju, važno je smanjiti otpor zraka. Možda neće biti toliko udoban za duge vožnje, ali adrenalinski tipovi zasigurno više cijene snagu i brzinu.

Ako si početnik i nemaš baš iskustva s motorima, nije mudro krenuti s ovim “fajterom” – možda je bolje odlučiti se za kakav skuter, skuterčić ili moped. Savršeni su za laganu, šminkersku vožnju gradskim ulicama, no oni koji vole asfalt, bez gužvi, te kojima nije strano zaputiti se za vikend na more na motoru ili kakav brzi izlet, cestovni motocikli odličan su izbor. Ako si u potrazi za enduro/cross tipovima motora, onda znamo da voliš skokove, makadame, šume…, ali i da o motorima znaš više od nas.

Kad sjedate na motor, trebali biste moći udobno dohvatiti upravljač i tlo. Provjerite i je li sjedalo udobno za dulje vožnje, jer 10-minutni probni krug nije isto što i višesatno “kormilarenje” po cesti. Također, razmislite o veličini i snazi ​​motora. Manji motori (do 500 ccm) su za nove vozače, gradsku vožnju ili laganu vožnju cestom. Nema potrebe da se odmah “nabrijete” – počnite s nečim čime se može upravljati, a kad se “navučeš” na motor (a sigurni smo da hoćete!) i još ti malo naraste samopouzdanje, bit će vremena za nadogradnju.