Novosti

Što je ‘boost proces’ i kako smo ga izveli na Njuškalu?

NOVO ISKUSTVO ZA KORISNIKE

Što uopće nazivamo boost procesom? Kako samo ime upućuje, time među sobom u Njuškalu nazivamo stranice na kojima naši korisnici mogu odabrati te platiti isticanje svojih postavljenih oglasa.

Mogu svoj predmet istaknuti putem jednog od featurea; putem VAU-VAU ili Super VAU pozicije, mogu ga ujedno objaviti i u print izdanju kućnog Večernjeg lista ili pak svoj oglas nekretnine obogatiti i tlocrtom. Osim samog boosta, na ovim stranicama u slučaju Nekretnina i Usluga, korisnik kupuje i osnovni oglas.

Zašto smo mijenjali proces?

Budući da stalno radimo na unaprijeđenju Njuškala, upravo ovo je nakon redizajna bio prvi projekt bazičnih funkcionalnih i estetskih izmjena, a s ciljem lakšeg odnosno intuitivnijeg snalaženja u procesu za naše korisnike.

Gdje početi?

Krenuvši u projekt, najveći izazov predstavljala nam je bogata odnosno “kaotična” informacijska struktura – informacija, izbor i akcija, činile su ovo:

zateknuto stanje_1

I trebali smo dobiti nešto puno jednostavnije. Uz pomoć naših dizajnerskih suradnika Sizea, uhvatili smo se u koštac s informacijskom strukturom, arhitekturom, nekonzistentnošću i tipografskim manama. Rješenje do kojeg smo došli je ovo:

rjesenje

Konkretno, što smo napravili?

Uz izbor, akciju i informaciju, uveli smo i procesno stanje – navigacijsku trakicu koja korisniku vizualno i funkcionalno pomaže u snalaženju u procesu kroz tri koraka. Klikom na neki od njih moguće je vraćati se na odabrani dio procesa. Time mu jasno dajemo do znanja gdje je i što ga još očekuje na idućim koracima.

Uz to, uveli smo košaricu kako bi uvijek imamo jasnu informaciju što je odabrao – koji feature, koji paket odabranog featurea i koliko će ga to na kraju koštati, kao i koliko može od toga kupiti iznosom koji ima već na svom Saldu.

Sve opisne dijelove smo optimizirali dužinom ili na neki način sakrili, kao primjerice kod detalja načina plaćanja, kako bi korisnik imao baš sve potrebne informacije koje mu trebaju bez ometanja samog procesa.

Kako je izgledalo prije:

nacin placanja_stari boost

 

Način plaćanja u novom boostu:

 

Ikonografiju smo osvježili, a tekstove i na samim call to action buttonima učinili jasnijima i primjerenijima koraku procesa. Dok su prije korisnici po dolasku na prvu stranicu boost procesa imali poziv kupi, sada imaju suptilniji i jasniji call to action nastavi, obzirom da doista i tek započinje proces kupovine.

Stare ikone:

ikone_stari boost

 

 Nove ikone:

ikone_novi boost

 

 

Sve je, naravno, prilagođeno responzivnom dizajnu kako bi i na manjim ekranima korisnicima olakšali proces.

Boost kao dio veće iskustvene cjeline

Dobru praksu i iskustvo na boost projektu zadržat ćemo i primjeniti i na drugim procesnim i sličnim stranicama. Ovime smo već implicirali pr. procesnu trakicu i na samoj predaji oglasa, gdje je doduše već postojala jedna, no vizualno možda manje intuitivna nego sadašnja.

Također, ovo nam je bila i prilika da uredimo obavijesti ROS – na cijelom Njuškalu. Od važne obavijesti do onih obavijesti da je korisnik uspješno izmijenio oglas na samoj procesnoj stranici. Sve su tematski restrukturirane te je uvedena i informativna (plava obavijest) kako bi se s lakoćom i svaka nova obavijest mogla svrstati u boju fonta i okvira koja će korisniku značiti – upozorenje (crvena), informativnu obavijest o konkretnoj akciji ili interesu (žuta), potvrdu akcije (zelena) te informativnu obavijest (plava).

Notifikacije:
notifikacija

Osim toga, korisnik sada ima opciju sakrivanja obavijesti klikom na ikonu zvonca, što mu olakšava u slučaju više notifikacija, kako bi mu ostali sadržaj bio pregledniji, posebno npr. dok scrolla na mobilnom uređaju.

Što smo dobili – u brojkama?

Novo iskustvo, nešto drugačija putanja i funkcionalnosti poznatog procesa, donijelo nam je manji exit rate odnosno postotak izlaznosti sa stranica boosta (nešto je veći od 3 posto u usporedbi sa periodom prije kada je bio veći od 35 posto), kraće zadržavanje na istima te veću konverziju.

No, još je prerano za zaključak da su time nove stranice i bolje odnosno najbolje što trenutno mogu biti. Proces se iskušava daljnjim testiranjem i prati analitikama, tako da je ovo samo tek prvi korak optimizacije (procesnih) stranica.

Njušim li ja to tvoj komentar?