Njuškalo blog Auto moto

Najviše rabljenih automobila na prodaju proizvedeni su između 2006. i 2012.

MAHOM SU 'DIZELAŠI'

Na Njuškalu je u posljednjih mjesec dana predano više od 13 tisuća novih oglasa osobnih automobila. Potencijalni kupci mogu birati između 63 marke vozila i 779 modela automobila koji se oglašavaju.

Prema tipu goriva, među osobnim automobilima najviše je „dizelaša“, njih 71 posto, „benzinci“ zauzimaju 29 posto tržišta, a manje od 1 posto osobnih automobila su električni ili hibridi. Gledano unutar kategorije električnih automobila, najtraženiji model je Mitsubishi Motors – i MiEV i BMW i3.

Najveća ponuda osobnih automobila na Njuškalu su oni proizvedeni od 2006. do 2012. godine, ukupno 46 posto ponude. Unutar tog perioda automobili generacije proizvedene 2009. i 2010. godine bilježe manji udio oglašavanih automobila, što je povezano i s padom prodaje novih automobila u Hrvatskoj u tom periodu.

U siječnju, minimalna tražena cijena osobnog automobila je 930 kuna. Jedna četvrtina ponude osobnih automobila ima cijenu do 25.050 kune, srednja tražena cijena osobnog automobila je 44.961 kuna, dok je 75 posto ponude osobnih automobila do 76.434 kuna. Preostalih 25 posto ponude ima cijenu do maksimalnih 1.322.381 kune. Najskuplji auto na Njuškalu u siječnju je Mercedes-Benz G 63 AMG Exclusive Designo 571 KS Speedshift.

Kada je riječ o tipu karoserije, u prodaji su najzastupljenije limuzine i kompaktni automobili. Više od 14 posto osobnih automobila su karavani, 8 posto ponude odnosi se na monovolumene te 7 posto na terenska & SUV vozila.

Prema Njuškalovoj analizi, tražene cijene rabljenih automobila u odnosu na cijene novih pokazuju da su automobili stari samo jednu godinu na cijeni izgubili 22 posto, dok je za automobile stare pet godina cijena niža za 48 posto.  Automobili iz 2006., 2007. i 2008. godine, kojih je u prodaji u značajnom broju, na cijeni su izgubili između 58 i 68 posto.

Među osobnim automobilima na prodaju najzastupljeniji je Volkswagen sa 16 posto udjela, koji je ujedno i najtraženija marka automobila na Njuškalu. Na drugom mjestu nalazi se Renault sa 8 posto udjela, a slijede ih Opel, BMW, Mercedes i Audi. Kada je riječ o konkretnim modelima osobnih automobila, najveća je ponuda modela Volkswagen Passat, a slijedi ga BMW serija 3 sa dominantnom godinom proizvodnje 2012. godine. Velika je i ponuda modela Opel Astra iz 2008. godine.

Prodavatelji na Njuškalu, među ostalim, u velikom broju prodaju i modele Volkswagen Polo te generacije Golfa VI, V i VII. Općenito, Volkswagen Golf je model sa najvećom ponudom osobnih automobila. Potencijalni kupci najviše su zainteresirani za BMW seriju 3, Volkswagen Passat, Audi A4, Volkswagen Golf pete generacije i Mercedes E klase.

VW kao najzastupljenija marka vozila u Hrvatskoj pokazuje i najveći interes potencijalnih kupaca posebno modeli Golf i Passat, a iako je Renault na drugom mjestu s veličinom ponude oglašenih automobila. Bilježi manji interes potencijalnih kupaca. Ista je situacija i s Opelom, koji je treći po ponudi oglašenih automobila, ali s manjim udjelom pretraživanja.

BMW se nalazi na četvrtom mjestu s udjelom u ponudi, ali je njihov udio u pretraživanju vozila na visokomk drugom mjestu, što ga uz Volkswagen čini najpoželjijom markom vozila u Hrvatskoj.

Njušim li ja to tvoj komentar?