Njuškalo blog Auto moto

Sedam savjeta za kupnju automobila putem oglasnika

ODABERITE PRAVU PAPUČICU

Kategorija AutoMoto na Njuškalu prešla je brojku od 200.000 aktivnih oglasa. Prodaja i kupovina automobila (i ostalih motornih vozila) očito se odvija ubrzanim ritmom. Znamo da kupovanje automobila može biti zahtjevno, uglavnom iz razloga što takve kupnje ne obavljamo često, a što nas većinom čini neiskusnim kupcima. Kako biste mogli pronaći izvrstan automobil i kupiti ga na siguran način, za sve vas koji kupujete putem oglasnika pripremili smo savjete o sigurnoj kupnji automobila.

automobili naslovnica

  1. Sastanite se s prodavateljem na sigurnom, javnom mjestu. Ako se osjećate nelagodno zbog sastajanja s nepoznatom povedite nekog od prijatelja sa sobom. Bilo bi dobro i povesti sa sobom osobu koja je stručna po pitanju automobila i može vam pomoći da vas ne prevare.
  2. Pitajte prodavatelja sve što vas zanima o automobilu. Gdje i kad je kupljen? Koliko dugo je vožen? Zašto se prodaje? Što više pitanja postavite, više ćete toga saznati.
  3. Zatražite na uvid dokumente vozila. Dobar prodavač uvijek ima spremne servisne knjižice. Provjerite odgovaraju li te informacije opisu koji je prodavač dao u oglasu!
  4. Obavite rutinske provjere – sjednite na vozačko mjesto i provjerite radi li sve, poput električnih podizača stakla, klime, brisača. Obiđite automobil i pregledajte boju, možda ima hrđe koja bi mogla biti pokazatelj oštećene karoserije. Provjerite gume i podignite poklopac motora te provjerite razinu ulja u motoru.
  5. Provjerite je li identifikacijski broj vozila ispravan. Postoji nekoliko mjesta gdje se taj broj obično prikazuje – u knjižici, na vjetrobranskom staklu, na metalnoj pločici motora i na šasiji pokraj vozačeva sjedišta. Broj, naravno, svagdje treba biti isti. Ako je krivotvoren, upitajte zašto.
  6. Važno je provjeriti da automobil nema kreditno zaduženje jer u slučaju da prodavač kasni s uplatama, riskirate oduzimanje vozila.
  7. Kad se odlučite na kupnju, nemojte nikad nositi veliku količinu novca sa sobom. Prilikom pristajanja na kupnju, ujedno se dogovorite s prodavačem za odlazak u banku kako biste na sigurnom mjestu obavili predaju novca. Ako prodavatelj inzistira na plaćanju putem Interneta ili vam pošalje nekakav link putem e-maila preko kojeg biste trebali uplatiti novce – trebate posumnjati u njegove namjere.

Kakva su vaša iskustva s kupovinom automobila? Što biste vi savjetovali – na što je važno paziti prilikom kupnje? Recite nam u komentarima.

Njuškalo tim

Njušim li ja to tvoj komentar?

Leave a Comment
  1. Mogu reći da su svi komentari na mestu. Pametan čovek, kupac, se uči na tuđim greškama, pa ko odvoji malo vremena i pročita ove komentare može profitirati. Svaki komentar je tačan i koristan, pitanje je samo kako lako doći da solidnog polovnog automobila? Ako imate znanje, i dovoljno vremena, šanse da kupite polova auto u dobrom stanju vam se povećavaju. Ako nemate dovoljno znanje, angažujte nekog ko ga ima. Kao što u sud idete sa advokatom, kao što se lečite iz savete lekara, tako treba i kupovati auto uz savete. Iskren da budem, meni je čast da savetujem ljude, nije mi teško da odem da proverim, pogledam neki automobil za moje čitaoce, ali moram priznati da mi bude žao kad vidim ljude da se trte, da sami pronađi auto, pa se posle hvataju za glavu kad im cene kvarova pređu 2 000 evra, sad ne znam koliko je to u vašim kunama, neka bude 16 000 kuna, na primer. Pozdrav veliki iz Beograda, ja vam savete mogu dati, ali vam tražiti kola po Hrvatskoj ne mogu.

    Odličan je ovo portal Njuskalo.hr, samo je potrebno više tekstova o automobilima 🙂

  2. Rubrika vam je odlična.
    Vrijedi je pročitati i nešto saznati. Na primjer, sada je pomama kod naših novonastalih rvata PASAT. Jer, po njihovom jeb… auto ako nije preko 4 metra. No što se na kraju iza toga krije?
    To su obični praznoglavci koji kupuju tako skupa vozila, pate se dok ga otplate i što se na kraju događa? Vozilo mora na servis (a obično nije išao) jer nešto baš ne vuče kad ga se jače “pritisne”.
    Normalno, jer ti vozači koji su obično mlađi trebaju novac pa se auti voze i na plavu ili zelenu naftu, ne mijenjaju se filteri, ne kontrolira se rad dizni kao ni pumpe i na kraju auto je prešao preko 1oo ooo, gume ćelave, a, zamislite čak su 16 coli i takav auto se prodaje kao “nikad nije stao”. Što se događa kad ga kupite? TO vam je vreča bez dna jer ne znate kad će i gdje i što zaštekati, a da ne govorim o redovnom održavanju komplet razvoda koji nije ispod 2000, generalga kočnica, kontrola kompresije, dizni, pumpe, i dr. i dr.
    Dakle radi se o neshvatljivoj najezdi malograđanštine koja je uvezena i koja je operirana od zdravog razuma.

    Ponu lijepih želja kupcima i isto tako poštenim prodavačima! SVZ

    1. Valentine, hvala na pohvali. 🙂 Eto, nadamo se da će ih što više njuškati barem informativno kroz našu kategoriju Auto Moto prije kupnje. 🙂

  3. Ja mogu reci samo najbolje za aute iz njemackog trzista, prije 5 godina kupio sam Opel Zafiru 2003 godiste sa 250000 km iz njemacke, do sada od kad je imam nikad nije bilo nikakvog kvara, a vec ima 390000 km…

  4. Baš si našao Italiju za primjer :D:D:D
    Radije kupim auto kod nas sa servisnom i da je u dobrom stanju, ako nije baš 1. vl može i drugi…dalje teško. Iz uvoza su samo bajke o održavanju a i riskiraš nepotrebne troškove, osim ako nemaš nekoga ko će ti naći i pregledat vozilo prije nego šta si uopće krenuo po njega.

    1. Osobno kupila 3 auta iz Njemačke, sva 3 u odličnom stanju. Ove godine kupila iz Italije, servisiranog, u odličnom stanju. Ovisi na kakav auto naletiš i koliko si oprezan pri kupnji. Kod njemačkih automobila treba paziti na hrđu, kod talijanskih ne toliko…prije na motor. Oni su poznati po brzoj vožnji. No to sigurno već znaš. 🙂

  5. Problem u hrvatskoj je taj sto ljudi prodaju auta zato sto nemogu finacirat tj.odrzavat auto i kao drugi primjer i to ne dobar je taj da ima previse kvarova na autu i ne isplati se popravljat a vama lijepu pricu isprica 😛 moj savjet ako vec kupujete otidite do austrije,italije i druge eu zemlje,sigurno su auta bolje servisirana,odrzavana,samo cinjenica da su ceste dobre i da auto nije razvaljen

  6. Što se mene tiče ja bih zabranio objavu oglasa automobila sa skrivenim reg.pločicama.Ja osobno takav oglas neću ni otvorit jer po meni to je prvi znak da nešto sa autom ne štima.Prvo kilometraža a onda tko zna šta još.

    1. Ovo ti ne drži vodu. Osobno sam sakrila reg. oznake kod prodaje svog auta, isključivo iz razloga što nisam htjela da mi neki manijak dođe na vrata ili mi auto, nedaj bože, nestane s parkinga, obzirom da mi se to već dogodilo. Dakle, postoje neki normalniji razlozi zašto ljudi skrivaju registarsku tablicu.

  7. Kad kupujete rabljeni auto ljudi preko telefona pricaju o automobilu da je sve nanovo radeno na motoru da auto nije nikad udaren da nije trul da je auto ko nov ,a kad se ode auto pogledat ti je samo jedna baja od auta da se moze odnjet u zeljezo prodat ,tako da uvjek valja povest nekog prijatelja koji zna o autima

  8. Treba strogo pripaziti dali je automobil na osobu koja vam prodaje automobil ili je to na sasvim neku 10-tu osobu strica ujaka i sl… puno servisnih danas moze biti krivotvorenih koje mogu potpisat neko iz ovlastene kuce za par 100 kn…

  9. Stavite ruke u džepove, postavljajte puno neugodnih pitanja tipa “da je je ovo macak u vreci” i pritom gurkajte zadnju desnu gumu nogom. Ovako je vecina ljudi od mene kupovala auto sa urednim papirima i popunjenom servisnom knjizicom xD Sigurno je dobra i provjerena metoda.

  10. Ja sam, nažalost, jako loše prošao što se tiče rabljenog automobila. Naime, prodavač je hvalio kako je auto u izvrsnom stanju, da sve radi kako treba i da je servisiran te da je u redu…naravno moja greška što sa sobom nisam poveo nekoga tko se malo više razumije u neke detalje… Kada sam ispobavao auto, nije valjao električni podizač zadnjeg stakla, neispravna svjetla i remen od klime je “cvilio” pri uključenju iste. Zatražio sam izmjenu navedenih nedostataka gdje su mi jedino podizač zamjenili kako treba, a ovo drugo ne… nakon kupovine te vožnje do kuće ( nekih 30 km) pojavio se kvar EGR ventila… nakon zamjene su krenuli problemi… Mijenjane su komplet dizne, MAF senzor, prednje manžete, španer od mikroremena se skoro raspao( iako sam gore napisao da su rekli da je servisiran), prednji lijevi klip od kočnice je zablokirao… Sve navedeno sam platio više od 10000kn te mi je majstor nakon toga rekao da mu je slaba kompresija…nakon svega toga otišao ponovo do tog salona i rekao da neću više auto, priložio račune svih popravaka i zatražio povrat novca koji sam dao za auto… Rekao sam im da ću im pozvati repotere Provjerenog da ljudi vide kakvih prevaranata ima…. nakon toga su me tretirali kao predsjednika… obećali su popravak i da će auto biti opet kao nov te auto poslali kod svog mehaničara… kod takvih popravaka ide se na strojnu obradu glave, radilice, mijenjanje klipnih prstenova, svih brtvi, mijenjanje ulja itd itd, međutim bilo mi je sumnjivo kad su me nakon 3 dana zvali i rekli da je auto gotov…nisu mi pokazali niti račun što su radili, niti su mi dali nekakav papir sa garancijom, ništa ništa…. auto je nakon toga radio nekih mjesec dana kako treba da bi nakon toga probilo ulje na turbinu i oštetile se stubline jer njihov “pametni i školovani” mehaničar nije uopće stavio druge prstenove niti brtve… Nakon toga sam OPET otišao kod prodavača i rekao da će moj majstor sve riješiti i da će im poslati račun, na što su pristali i došao im je račun na iznos od 7500kn…. eto ukratko 🙂 moj savjet: platite nekome poznaniku koji se razumije u aute i da ide s vama da ne prođete kao ja… i OBAVEZNO!! idite na mjerenje kompresije i tražite sve papire od servisa ukoliko kažu da je auto servisiran! Pozdrav 🙂

    1. Smije li se znati o kojem je automobilu rijec? Jer toliko kvarova dugo nisam vidio na jednom mjestu u tako kratko vrijeme, nekako pretpostavljam o kojem je autu rijec..laguna 2 2.2dci? Pitam onako iz znatizelje jer sam imao slicnih i na srecu ne bas toliko problema prilikom kupovine tog auta

  11. Nije lose dogovoriti odlazak kod automehanicara kojem ce se platiti parsto kuna za visesatni detaljni pregled vozila i procjenu dinamike potrebnih ulaganja. Isplati se.

  12. Postoje prodavači koi toliko fale svoj automobil i vi se pitate dok ga gledate dali je on noviji izašao iz tvornice a kad mu postavite pitanje koje mu ne paše on je toliko nervozan da hoće pobjeći i tu treba biti mudar i odustati od kupovine istog,na takav slučaj sam u sred zime naletio kad je čovjek skinuo cijev sa ispušne grane koja vodi zrak topli oko karburatora i na moj upit zašto je to uradio on je toliko vikao na mene šta sam zapeo za to to košta 20 kuna štaćeti to ,onda sam morao kupcu objašnjavati da nije bitni što je nema ali je jako bitno zašto je skinuta i ako je spreman po ljeti parkirati auto zbog pregrijavanja a zimi voziti pod čokom ili generalku da radi neka ga kupi ili neka odustane jer je auto bio star 3 godine a nije baš ni jeftin bio,na moje zadovoljstvo nije došlo do kupovine tog automobila jer je prodavač bio jako neljubazan.

  13. Svaka cast na savjetim.
    Evo jedan savjet: obavezno pogledat podvozje,pragove malo odvijacem prokuckat da ih hrdja nije nagrizla,zadnje rubnjake takodjer pogledat.
    naravno sjest u vozilo provozat ga nac negdje nizbrdicu ubacit u 5 brzinu ako se brzina smanjiva znaci da je motor dobar odnosno kompresija! 😉

    1. Stari moj da mi dodjes kuckat s necim po autu mislim da bi dobio kuckanje natrag po nosu … nista osobno samo komentiram :p

    2. Potpisujem Peru. Okani se odvijača. Pragove možeš provijeriti i pogledom ili eventualno kuckanjem rukom, ako ti je do kuckanja. 🙂

  14. Lako je kupiti auto danas problem je kod prenosa jer na žalost svaki drugi čovjek je dužan porez, zato treba paziti i ne davati novac dok se prvo ne rješi porezna uprava ili Mup!!!

    1. Jako mi je drago da imate ovakvu stranicu. Znam puno loših i dobrih prodaja. Dobre su zaboravljene ali loše su JAKO skupe. Hvala na odličnim i kratkim savjetima